Onze dirigent

Beste muzikanten en supporters van Fanfare “De Ware Vrienden”,

Ik ben zeer vereerd met de benoeming tot dirigent bij jullie orkest Ik hoop dat het een langdurige, amicale en muzikale samenwerking wordt.
Voor de mensen die mij nog niet ontmoet hebben, wil ik in het kort iets over mijzelf vertellen.
Ik ben in 1960 in Obbicht (Nederlands Limburg) geboren. We hadden thuis een gezin met
vier kinderen. De hele familie speelde in de harmonie. Sterker nog, mijn peetoom was er toen zelfs dirigent. Het kon dan ook niet uitblijven dat ik ook lid werd van de harmonie.
Ik ben eerst begonnen op klarinet en later overgestapt naar de euphonium. Na mijn middelbare school (HAVO en VWO), ben ik aan de universiteit van Utrecht muziekwetenschappen gaan studeren. Tijdens deze studie ben ik tevens harmonie en fanfare directie gaan studeren. Eerst privé bij Piet Stalmeier, later aan de conservatoria van Maastricht en Tilburg bij Sef Pijpers, Jan van Ossenbruggen en Jan Cober.
In 1989 ben ik cum laude afgestudeerd. Vanaf 1984 ben ik al verbonden geweest aan diverse muziekgezelschappen in Nederland en België. Bij de meeste orkesten ben ik voor langere tijd dirigent geweest en heb ook diverse prima resultaten op nationale en internationale concoursen behaald. Momenteel dirigeer ik naast jullie orkest nog drie andere orkesten.
– Muziekvereniging SMT Oostrum
– Koninklijke Stedelijke Harmonie Concordia Culemborg
– Harmonie Contantia uit Ulvenhoout
– Fanfare St. Cornelius uit Vortum Mullem.

Ik ben getrouwd met Carla en we wonen sinds 1995 in Roermond. We hebben geen kinderen, maar wel een hond. Naast de muziek heb ik eigenlijk weinig tijd
voor hobby’s. Ik ben een grote voetbal en wielerfan, maar mijn grootste passie zijn mijn
oldtimer brommers waar ik graag aan mag sleutelen, maar nog liever op rondtoer.
Als dirigent ben ik een enthousiast en sociaal persoon. Het is niet alleen de muziek die mij
inspireert, maar vooral het sociale karakter van de vereniging. Ik kan alleen maar hopen dat er een goede “klik” blijft tussen mij en de fanfare en dat we samen een mooie periode tegemoet gaan.

Met muzikale groeten
Henk Houben